torsdag 15 november 2007

Muddbyxor med resår i midjan


Nu har jag testat nåt nytt för mig. I midjemudden ligger nämligen ett resårband. Cirka 3 cm brett och midjemåttet minus ungefär 3 cm tror jag. Själva muddtyget var nämligen rätt 'löst' och jag ville inte ha byxor som bara åkte ner. Resåren är hopsydd till en cirkel och ligger sen löst i mudden. Vet inte alls om detta är nåt bra sätt men jag ville testa iallafall.
Midjan sitter jättebra på lilltjejen.
Värre är det med fotmuddarna som blev lite stora istället......Funderar på att försöka dra i en resårtråd nånstans i dem. Är det nån annan som har nåt annat tips så är det varmt välkommet. Tycker ju om byxorna för övrigt men det är lite jobbigt när damens fötter aldrig syns.....

4 kommentarer:

Gekko sa...

Precis så brukar jag göra med midjemudden också om den inte känns tillräckligt stunstig. Benmudderna har jag sprättat upp och sytt stramare någon gång vet jag, att sätta in resår har jag inte testat men det borde ju funka, fast då skulle jag inte ta av den smalaste sorten. Fina byxor på gulligt barn förresten!

Tyrvi sa...

Tja, jag har aldrig sytt några muddbyxor över huvudtaget. Alltså med mudd i midjan. Men H har ett par jeans med mudd i midjan och de har ett resårband i och sitter superbra.

Fotmuddarna skulle jag nog sprätta och korta av lite. Eller bara vänta på att benen på liten blev längre :-)

Fiffiluren sa...

mja, jag lider av samma åkomma. :-p
Jag sprättade mijdemudden, men har ännu inte sytt dit den. Hade tänkt skippa resår, men vid närmare eftertanke, så blir det nog bättre med en resår. På ett par andra byxor (orange velourbyxor) har jag satt en smal resår i fotmudden. Man kan ju alltid snedklippa in mudden så att vikkanten är smalare än kanten man syr fast. Då sitter mudden automatiskt lite tajtare.

Anna sa...

Det där var min plan på ett par redan existerande byxor, nu när du har gjort det vet jag ju att det funkar till och med! ;-)