tisdag 6 november 2007

Provklänning


Jag har bestämt mig för att jag själv skall sy min dotters dopklänning. Hon kom visserligen i arveklänningen.....men jag höll på att inte få ut henne igen och det är en hel månad kvar till dopet. Jag vågar dock inte sy den riktiga klänningen rakt på eftersom jag ritat mönster själv, sådär på känn....Och tur var väl det för lite fel har det blivit. Helt färdig är inte provklänningen heller men ganska iaf. Tillräckligt för att visas på bild.
Vecket på framsidan var tänkt att ligga tvärtom. Alltså med ett mittveck bara. Och den här har ju fel färg jämfört med hur det skall bli. Kommer att sy i vit bomulls-sammet (typ iaf) med grön eller orange kant. Och längden är ju fel.....den här skall nu kortas så att den går att använda som vanlig klänning.
Men på det stora hela så :)

3 kommentarer:

stora lilla j sa...

Åh, jag hade velat ha en sån dopklänning till mina, men i precis de färgerna, jätteläcker ju! Tänk vad härligt med en retro-dopklänning... *drömmer*

Gekko sa...

Den ser jättehäftig ut! Säkert att du inte ska sy klart den som den är och sälja som dopklänning? Det kan väl vara värt att testa? Det är ju precis rätt retrostuk!

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Tack för era snälla kommentarer.
Tyvärr är den inte i säljaktigt skick.....(lite fula sömmar här o där, lite olika på ärmarna osv.)
Dessutom är jag ganska förtjust i den själv så jag skulle ha lite svårt att bara sälja den :)