torsdag 6 december 2007

Dopklänningen är klar!!


Äntligen är dopklänningen klar. På söndag är det dop så det var ju hög tid att få den färdig.....

Mönstret är helt egenhändigt knåpat och jag är i princip helt nöjd. Ärmarna skulle varit lite mer trumpetade och vecket skulle naturligtvis ha suttit exakt mitt fram men det gick inte att få ihop efter att jag sytt en gång och tyget sedan spruckit.

Ikväll har jag lärt mig nåt nytt också. Blindfåll på symaskin.

Även till denna klänning kommer tyget från IKEA :)

4 kommentarer:

underbarn sa...

Vilken vacker dopklänning! Så snyggt det var med grönt på det vita!

Tyrvi sa...

Åh hoppas ni fick ett fint dop! Klänningen ser i alla fall fin ut och skavankerna brukar det mest vara sömmerskan som ser i alla fall :-)

Thea sa...

Wow, vilket jobb! Imponerade över att du gjort mönstret själv...

Håller med om att vitt och grönt var väldigt snyggt.

Kaja sa...

Underbar dopklänning! Kanonfint med vitt och grönt och inte så vanlig kombination heller. Det går att hitta fel på min dopklänning också och då är ändå fyra barn döpta i den...

//Kaja