onsdag 5 december 2007

En klänning färdig


Jag har haft 3 halvfärdiga klänningar liggande. Eller ja, lite har jag ju arbetat på dem alla då och då men först nu är en av dem klar. Kantbandet hade jag en del problem med. Eller om det var med symaskinen. Eller kanske var det för att jag hade sytt lite tokigt under kantbanden på axelflärparna. Det blev iaf godkänt till slut.

Axlarna knäpps igen med små plastknappar. Köpte en knapptång på ebay.co.uk för ett tag sedan och nu har jag fått användning för den. Knapparna som följde med var bl.a gula och tänka sig, de var i rätt gul färg dessutom.

Tyget kommer från IKEA och kantbandet från lokala Garn&Vintillbehörsbutiken :)

Vilket är ditt bästa tips för att sy på kantband?
(Själv har jag inget ännu....)

1 kommentar:

Gekko sa...

Fin klänning och dopklänning! Jag fuskar när jag syr fast snedslå, det blir snyggast så! Jag viker det dubbelt och stryker snabbt över, sen syr jag fast det utan att nåla, bara matar på för hand och syr lagom långsamt. Det blir bra!