måndag 24 december 2007

Sista klapparna



I morse syddes de sista julklapparna. En kjol till Sockerbiten, näsduksfodral till min mor och en påspåse till sambons bror. Påspåsen är en sån där tub med hål uppe och nere för att stoppa i och plocka ur plastpåsar men den blev tyvärr aldrig fotograferad.

Näsduksfodral hade jag redan sytt ett helt gäng men detta var lite special. Det är sytt i tyget Melodi som Stig Lindberg ritat. Min moster skall också få ett och det är dessa två som ligger längst till höger i bild. Stig Lindberg är en relativt nära släkting så därför är det extra kul att ge bort i hans tyg.
Det här är nog det dyraste tyg jag nånsin köpt. Tror det blev 600 kr/m ungefär och då var det ändå ca 40% rabatt!!

Kjolen var det enklaste. En gammal gardin som hade en kanal så det var bara att dra i resår och sy ihop. Ett helt underbart tyg!

4 kommentarer:

Kristina sa...

Åh, melodi, är det det som finns på Åhléns? Det är fint!

Botilda sa...

Härligt tyg - tur att det inte behövs så mycket till näsdukshållarna, med tanke på priset.

Och vilken jättefin kjol din lilla sockerbit ska få!

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Tack båda!
Melodi finns på Åhléns ja. Jag köpte en rabatterad stuv som skall räcka till en liten klänning också. Nån gång....

Thea sa...

Jättefin kjol! Och vilken fin samling fodral.