torsdag 10 januari 2008

Inget nytt att visa...

men jag hade lite nytt att testa.

Idag har jag skurit ut tyg till en väska nämligen. Ett stoff och stil-mönster som jag förälskade mig i när katalogerna kom. Jag till och med drömde om väskan....Så fick jag mönstret och så blev det liggande. Så pass länge att jag hann med ett personligt besök på stoff och stil innan jag påbörjade projektet.

På Stoff och stil handlade jag skärmatta och rullkniv och dessa kom till pass nu. Smidigt att skära ut delarna. Dessutom har jag gjort en liten inköpsrunda på Panduro så jag har även en patchworklinjal numera. Den satt också bra för några av delarna var bara angivna rektanglar med mått. Supersmidigt med linjalen!

Nu hoppas jag bara att det inte blir liggande så här. Imorgon skall jag försöka skära till viledonet som skall stadga väskan och sen hoppas jag få tid att sy också. Jaga gärna på mig ;)

1 kommentar:

gosi sa...

Jag jagar dig... Väntar nyfiket på resultatet:)